Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Daruk nélküli bravúros megoldás kell a Déli vasúti Duna-híd beemeléséhez

200921_nm_0156.jpg
Elkezdték a fővárosi Déli összekötő vasúti híd első elemének beemelését a Dunán. A Duna Aszfalt átal kivitelezett projektben a beemelés két lépésből áll: a 80 méteres hídelemet előbb átemelik egy speciális emelőműre, azután ez helyezi majd rá a pillérekre. Csak az első lépés három órás műveletet igényel.

A különleges eljárás oka az, hogy a pillérek a meglévő vasúti híd és a Rákóczi híd között állnak, így a hídelemeket mozgató óriási úszódaruk gémjével nem lehet hozzájuk férni. Az elemeket ezért csak alulról beemelve lehet a helyükre illeszteni.

A látványos és nehéz munkát a speciálisan erre a célra kialakított hidraulikus emelőmű végzi, amelyre hétfőn felhelyezik az első elemet. A rendkívüli pontosságot igénylő művelet során a szükséges manővereket tolóhajók, kisgéphajók és horgonyzó dereglyék is segítik.

A beruházás a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) együttműködésében épülő Déli Körvasút első fejlesztési üteme. Ez az ütem a szóban forgó vasúti híd korszerűsítését és bővítését viszi véghez.​ A projektben a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon fekvő, korábban kétvágányos híd egy harmadik vágánnyal bővül, és teljesen megújul.

A hétfői esemény további részleteit és képeit ebben a folyamatosan frissülő cikkben közli a magyarepitok.hu. 

süti beállítások módosítása