„Anélkül egy vonalat sem tudunk húzni, hogy ne tudnánk, annak milyen következménye van a helyszínen.
A munkánkhoz elengedhetetlen, hogy a teret meg tudjuk érteni, és le tudjuk bontani a valóságban is létező egységekre” – mutat rá friss interjújában a megújuló középső szakasz állomásainak tervezéséről Csapó Balázs a PARAGRAM Studiótól.
A tavasz óta már a Nagyvárad tér-Lehel tér közötti megállókat jelentő középső szakaszon is halad a rekonstrukció a SWIETELSKY kivitelezésében – párhuzamosan a hamarosan átadásra kerülő déli szakasszal.
Ennek a munkának az egyik központi kérdése, hogy milyen lesz a megújult állomások arculata, milyen látvány tárul majd a metrót használó, napi több tízezres utazóközönség szeme elé.
Csapó Balázs és szintén a stúdiónál dolgozó kollégája ezt úgy dolgozza ki, hogy miközben a használat alatti terekhez hozzáférnek, a még részben bontási és részben megalapozó építési munkálatok alatt álló állomások munkaközi terveit folyamatosan mutatják be a SWIETELSKY-nek.
Tehát nem csupán a vonalszakaszokat tekintve (középső és déli), hanem a munkafolyamatokat tekintve: tervezés és kivitelezés is párhuzamosan dolgoznak a metrón. Így lehet minél rövidebb leállással a leggyorsabb, kompromisszumok nélküli eredményt elérni.
A teljes interjút összefoglalni hossza miatt sem alkalmas egy blogposzt, de többek között a mélységben folytatott munka kihívásairól és megoldásairól, az állomások arculatairól, illetve az építészek közvetítő szerepéről is szó esik benne.