Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

M3-as metró: így készültek el a tervek a tízemeletes panelházak mélységében zajló munkához

tn4-200721_bb_dsc2857.jpg

„Anélkül egy vonalat sem tudunk húzni, hogy ne tudnánk, annak milyen következménye van a helyszínen.

A munkánkhoz elengedhetetlen, hogy a teret meg tudjuk érteni, és le tudjuk bontani a valóságban is létező egységekre” – mutat rá friss interjújában a megújuló középső szakasz állomásainak tervezéséről Csapó Balázs a PARAGRAM Studiótól.

40-200831_dt_6325111.jpg

A tavasz óta már a Nagyvárad tér-Lehel tér közötti megállókat jelentő középső szakaszon is halad a rekonstrukció a SWIETELSKY kivitelezésében – párhuzamosan a hamarosan átadásra kerülő déli szakasszal.

Ennek a munkának az egyik központi kérdése, hogy milyen lesz a megújult állomások arculata, milyen látvány tárul majd a metrót használó, napi több tízezres utazóközönség szeme elé.

Csapó Balázs és szintén a stúdiónál dolgozó kollégája ezt úgy dolgozza ki, hogy miközben a használat alatti terekhez hozzáférnek, a még részben bontási és részben megalapozó építési munkálatok alatt álló állomások munkaközi terveit folyamatosan mutatják be a SWIETELSKY-nek.

200722_bb_dsc30731.jpg

Tehát nem csupán a vonalszakaszokat tekintve (középső és déli), hanem a munkafolyamatokat tekintve: tervezés és kivitelezés is párhuzamosan dolgoznak a metrón. Így lehet minél rövidebb leállással a leggyorsabb, kompromisszumok nélküli eredményt elérni.

A teljes interjút összefoglalni hossza miatt sem alkalmas egy blogposzt, de többek között a mélységben folytatott munka kihívásairól és megoldásairól, az állomások arculatairól, illetve az építészek közvetítő szerepéről is szó esik benne.

200707_bb_96821.jpg

süti beállítások módosítása