Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Egy egész vízijárműarzenál és 130 ember dolgozott ezért a 425 tonnás mozzanatért

200924_nm--0496.jpg

Nagyszabású építőipari akció ért célba Dél-Pesten: pénteken helyére került a főváros újjáépülő vasúti hídjánál az első hídelem. A 80 méter hosszú és 425 tonnás acélszerkezetet nem kis kihívás volt feljuttatni a pillérekre. A Déli összekötő híd mellett ugyanis olyan közel fut a Rákóczi híd, hogy a pillérekhez nem lehet hozzáférni az úszódarukkal.

A csepeli előszerelő üzemben elkészült elemet így alulról kellett beemelni a pillérekre egy speciális emelővel. A rendkívüli pontosságot igénylő hadművelethez kellett a 200 tonna teherbírású Clark Ádám, illetve a 300 tonna teherbírású Hebo lift-8 úszódaru, egy úszóbárka és az emelőművek - ezek helyezték át az elemet az emelőre még hétfőn. A pénteki beemelésnél pedig a szükséges manővereket tolóhajók, kisgéphajók és horgonyzó dereglyék segítették.

Annak érdekében, hogy az átemelés végrehajtása sikeres legyen, az elmúlt napokban közel 70 ember dolgozott a hídépítés helyszínén és további 65 a csepeli előszerelő területen.

Mindezek közben a vasúti, a vízi, és a közúti forgalmat is fenn kellett tartani, és el kellett csípni a projekthez szükséges időjárási- és vízállási körülményeket is.

200921_nm_0146.jpg

süti beállítások módosítása