Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Így haladt 2020-ban az M3-as metró belvárosi állomásainak felújítása - részletekkel és képekkel

201112_dt_7958.jpg

A felszínen nem látható könnyen az az aktivitás, amivel az M3-as metró állomásait felújító SWIETELSKY Építő Kft. szakemberei (a vasúti alagút modernizálását, mint minden szakaszon, itt is másik cég végzi el) dolgoznak a metró fejlesztésén, sem az a haladás amit fotóinkon és részletes beszámolóinkkal az év során a magyarepitok.hu-n meg tudtuk mutatni. (Egy kivétel van: az állomásokról a több tonnás mozgólépcső-elemeket van, hogy nem speciális metrójárattal, hanem daruval szállítják el. Visszatérő látogatóink emlékezhetnek az erről készült videónkra.)

200830_kl_1233632.jpg

Ezért is ajánljuk: olvassák el testvérlapunk évösszefoglaló és helyzetjelentő cikkét, melyet exkluzív bejárások és beszámolók alapján állítottunk össze és melyből blogunkban most összefoglalót közlünk.

 

Van ahol már a ferdeliftet készítik elő

web_201222_bb_4625.jpg

Miután a SWIETELSKY Építő Kft. már a tender elnyerése óta dolgozik eleje óta dogozik a Nagyvárad tértől a Lehel térig terjedő kilenc állomás felújításának előkészítésén (alvállalkozók pályáztatásával, tervezéssel, szervezéssel, egyeztetéssel teltek többek között az év első hónapjai), tavasz elején átvehették a Ferenciek terét és az Arany János utcát. Mindkét megállóban már az Európában is egyedi ferdeliftek kialakítását készítik elő (a mozgólépcsők mellett), számos bontási és építési munka után.

 

A Deák tér egy újabb gyalogos alagutat kap

33-200921_dt_9499.jpg

Júliusban a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák vált teljes mértékben munkaterületté (illetve a Nyugati pályaudvar megálló félig) - itt is látványos a változás. Mindeközben a Deák Ferenc téren a régen félbehagyott Nemzeti Színház alapjait hasznosítva építettek liftaknát és fúrtak bányászati eszközökkel alagutat (ez utóbbi már közvetlenül a metróperonok faláig ér): itt így alakítják ki az akadálymentes közlekedést.

 

Az egész vonal legmélyebben fekvő állomásain halad a munka

201112_dt_8017.jpg

Ősszel pedig a az utóbbi két megálló teljes lezárása mellett a Kálvin térre is sor került, ahol jelenleg az aluljárószinten a leglátványosabb a változás. Ez nem jelenti azt, hogy a mélyben - a szóhasználat azért is jogos, mert a belvárosi állomások fekszenek az egész M3-as vonalán a legmélyebben - nem lenne látványos a változás, már kevesebb, mint két hónap alatt is.

 

Múlt, jelen és jövő

tn4-190531_bb_7693.jpg

2020-at röviden így lehet összefoglalni. Azoknak pedig, aki az állomások jelene mellett a múltjára és jövőjére is kíváncsiak, javasoljuk a megállókat történeti és városépítészeti szemszögből végigjáró sorozatunkat, melyben eddig a Ferenciek tere, a Corvin-negyed, az Arany János utca és a Klinikák került sorra.

tn4-201112_dt_7907.jpg

süti beállítások módosítása