Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Közel 30 méteres mélységben épült új alagút az Erzsébet tér alatt - mi kellett hozzá?

 

3a3-200921_dt_9499.jpg
Mintegy 28 méter mélyen építette meg az M3-as metró rekonstrukciójában az akadálymentesítéshez szükséges új alagutat a SWIETELSKY Építő Kft. A cég a középső szakasz (Lehel tér-Nagyvárad tér) állomásainak rekonstrukcióján dolgozik. Miután nemrég már bemutattuk videónkban a folyamat látványos részeit, most arról írunk, hogy mi mindenre kellett figyelni a mélyen fekvő, mindazonáltal közművek által érintett területen való építkezésen.

A videót is újra publikáljuk: igazán kár lenne kihagyni.

A 22 méteres alagút és a liftakna kialakításához összesen 557 tonna lőttbetont használtak fel és 2100 köbméternyi földet szállítottak el. Mindeközben a korábban az Erzsébet térre tervezett Nemzeti Színház félbemaradt építkezéséből itt maradt szerkezeteket is hasznosítottak.

Ez a két projektelem teszi majd lehetővé, hogy akadálymentesen el lehessen jutni az M3-as peronjáig.

Komolyan megfontoltak minden lépést

Mielőtt megkezdték a munkát, majd annak során is külön odafigyeléssel, részletes vizsgálatokkal ellenőrizték az építés hatását a talajra, a felszínre, a meglévő metrómegálló-komplexumra és az épített környezetére. Az új alagút és a hármas metró állomásának peronszinten történő összekapcsolásakor egy hosszabb időt igénybe vevő folyamat zajlott le.

Ennek során az áttörés profilját, formáját jóval az átvágás előtt kijelölték,

mindeközben a peronszint felőli oldalon egyrészt elbontották az összekötő folyosó helyét, másrészt viszont védelmet alakítottak ki az állomás többi részének.

 

Külön figyeltek az áttörési pontra

Az összekötő folyosó bányászati alagútépítési munkáinak befejezését követően az állomás felé próbafúrásokat végeztek

azért, hogy az érkezési pozíció ellenőrzésre kerüljön. A próbafúrások az állomási térben lévő üzemi helyiségben kerültek kontrollálásra. Ahogy a videóban is látható, az új összekötő alagútszakasz és a meglévő peron összetalálkozott, így a kivitelezési munkák ezen részei sikeresnek bizonyultak.

ke_pernyo_foto_2021-02-18_18_07_04.png

Szintén fontos szempont volt a vaslemez-szigetelést az alagút PVC-szigetelésével úgy összekapcsolni, hogy legalább még 40 évig „vízbiztos” legyen.

süti beállítások módosítása