Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

A Belváros következő Deák tere lehet a majdani M5-ös metróval a Kálvin tér, ferdelift vezet le az állomásba

shawn-ho-zf5lwe5fing-unsplash.jpg

Ferdelift a stockholmi Kungsträdgården metróállomáson

A Kálvin tér felújításán - mint ahogyan a hármas metró középső szakaszának másik 8 állomásán is - a SWIETELSKY Építő Kft. dolgozik. A cég és a beruházó BKV segítségével eddig nem gyakran említett információkat tudtunk meg a Kálvin téri metróállomás jövőjéről: nemhogy csak az Európában is kifejezetten ritka, a mozgólépcsőkkel párhuzamosan futó ferdelifttel lehet majd mindenkinek önerőből eljutni a megálló peronszintjére, hanem a ferdelfift a tervek szerint középen, a mozgólépcsők között fog haladni.

okep_002.jpg

Nem a Kálvin tér az egyetlen olyan megálló, ahol így oldják meg azt, hogy a Belváros mélyen, gyakran épületek alatt futó M3-as vonalát el lehessen érni (a Kálvin tér közel 30 méter mélyen van a föld alatt, a metróvonal rekordját tartva), ebben a cikkben soroltuk fel részletesen a többit is. A linken videó is bemutatja a ferdelift működését: egy Stockholmban üzemelő példányon lehet virtuálisan utazni .

tn4-201112_dt_7907_1.jpg

A Kálvin tér múltjáról, jelenéről és jövőjéről írt bővebb cikkünkben azonban a magyarepitok.hu-n nem csak a ferdelfitekre tértünk ki, hanem arra is, hogy hogyan változtak meg az M4-es metró (igen M4-es, nem M3-as) tervei 1973 és a megépítése között, mint ahogy arra is, hogy Budapest második legnagyobb metrócsomópontjának (a Deák téren 3 vonal keresztezi egymást, itt jelenleg csak kettő, bár a tervezett M5-ös is egészen próbafúrásokig jutott már) múltja, jelene és jővője a korábban felsoroltakon kívül milyen tényeket és érdekességeket foglal még magába.

süti beállítások módosítása