Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Ez a fejlesztés kell ahhoz, hogy az elővárosi vonatok sűrűn átjárjanak a Dunán

web_210218_nm_7511.jpg

Döntő szakaszhoz ért Budapest egyik legnagyobb most zajló fejlesztése: a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megkezdődött a Déli összekötő vasúti híd harmadik vágányán az utolsó elem beemelése. A részletekről író Magyar Építők nem csupán az óriási pontosságot igénylő munkafolyamatokról számol be, hanem Vitézy Dávid Facebook-posztja alapján a hátteret is megvilágítja.

A projektet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztővel közösen koordináló Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója rámutat, a híd kapacitásbővítése és felújítása kulcselem a fővárosi vasúti közlekedés fejlesztésében.

A fejlesztéssel ugyanis a Déli Körvasúton olyan elővárosi vonatokat lehet majd indítani, amelyek például Székesfehérvártól Hatvanig járhatnak a teljes fővárost és a Dunát is átszelve.

Ezzel megszűnik a jelenlegi fejpályaudvarok korlátozó hatása, és lehetővé válik az elővárosi vonatok sűrítése. 

Ráadásként a Déli Körvasút fejlesztésében új megállók is épülnek, ezek az eddig hiányzó metrócsatlakozást is biztosítják majd Kelenföldön a 4-es, a Népligetnél a 3-as és a Közvágóhídnál a hévek fejlesztésével létrejövő jövőbeni 5-ös metróhoz.

süti beállítások módosítása