Az M3-as metró középső szakaszának állomásain jelenleg is dolgozik a SWIETELSKY Építő Kft. (érdekesség: a metrófelújítás során az alagutat és az állomásokat külön szerződésekben, külön cégek újítják fel: a nemrég lezárult déli szakaszt például a Strabag Építőipari Zrt. rekonstruálta, de az alagúti rész megint másik cég feladata).
Ennek kapcsán írtunk a Semmelweis Klinikák állomás múltjáról, jelenéről és jövőjéről írtunk rövid összefoglalót. A Klinikák 1976-ban készült el, több mint 40 éve. A még éppen Budapest VIII. kerületében (a IX.-es közvetlen határán) található megálló az Üllői út és a Szigony utca sarkánál helyezkedik el.
Az állomás a rendszerváltás előtt (Fortepan/Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény)
A létesítmény
- egy felszíni épületből,
- a mozgólépcsők lejtaknából,
- valamint egy fúrt, öt csöves, középen elhelyezkedő peronnal kialakított mélyállomásból áll össze.
A megálló ez utóbbi része 20 méterrel van a földfelszín alatt. A felújítás és átépítés után megújult formával várja majd az utasokat.
Az új építészeti tervek az állomás eredeti formáját vették alapul, de az elavult megoldásokat modern anyagok váltják fel a 2022 márciusában átadásra kerülő állomáson.
A Klinikák a középső szakasz második ütemében, nyáron lezárt állomások közé tartozik, így már jelentős mennyiségű munkát hajtottak végre rajta. Ennek előkészítő része volt a kábelfeltárás, a mozgólépcsők és egyéb elemek látványos bontása és elszállítása is - többek között - és a SWIETELSKY munkatársai jelenleg is dolgoznak azon, hogy az utasterek (lejtakna, elosztócsarnok és peronok) falain új, rejtett rögzítésű, táblás lemezburkolat lehessen majd.
A megújult állomás a sárga árnyalatait fogja tükrözni, így illeszkedik a már meglévő, az utasok által megszokott sárgás mészkő színvilágához.
Továbbá számos más munka mellett a biztonsági sáv felülete a metrógumi helyett új gránit burkolatot kap és az akadálymentes közlekedést is megvalósítják a Klinikákon.