Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Akár már 2025-ben használatba vehetjük Budapest új hídját

u_j_duna_h.jpeg

„Széchenyi nyomában – Hány híd kell Budapestnek?” címmel tartottak a Művészetek Völgyében, a Pest-Buda Udvarban tartott kerekasztal-beszélgetést, amelyről Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára Facebook-bejegyzésben számolt be a közösségi oldalán.


Tíz-tizenkettő gyalogos híd is hiányzik

A Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős politikus beszámolója szerint a kerekasztal tagjai leszögezték: „Minden új hídra szükség van”. A helyettes államtitkár a meghívottakat is felsorolta: Z. Halmágyi Judit, építész, Balogh Samu Márton, a főpolgármester kabinetfőnöke, Forgács Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ Új Duna-híd projektiroda vezetője, és Vígh Attila építőmérnök.

Halmágyi Judit szerint három közúti híd égetően hiányzik a magyar fővárosból, az elmúlt húsz évben ugyanis nem épült híd Budapesten. A téma kapcsán az is elhangzott, hogy tíz-tizenkettő gyalogos híd is hiányzik az európai nagyvárosból. Ugyanakkor a Galvani hidat 2025-2026-ban már használatba is vehetik a gyalogosok, kerékpárosok, a villamoson, busszal vagy autóval közlekedők.


A belváros és a külváros egyaránt előre lép 

Elhangzott, a budapesti Duna-szakasz déli, tíz kilométeres hídmentes szakaszán épül a Galvani út vonalában az új híd, Budáról Csepelre. Csepelről Pestre hasonlóan igényes építészeti kialakítással készül a párja az Illatos út vonalában. Forgács Dávid kifejtette: az átkelő új kapcsolatot hoz létre Buda, Csepel és Dél-Pest között, ráadásul rozsdaövezeti területeken segíti a városfejlesztést. Ezen kívül napi akár ötvenezer autóval csökkenti a belváros terhelését, ha kiegészül a főváros forgalomcsillapítási intézkedéseivel, hiszen kívül tartja a ma még a belső hidakra kényszerülő forgalom egy részét. A híd százezer kilométerrel csökkenti naponta a belvárosi fogalmat.

Miután egyedülálló beruházásról van szó, elmondható, az innováció szimbóluma a Galvani híd. A Galvani híddal nemcsak a belváros válik élhetőbbé, de a külvárosi kerületekben, illetve az agglomerációban élők közlekedési lehetőségei is jelentősen javulnak.  


A közösségi egyenrangú lesz az autós közlekedéssel

A szakértők egyebek között arról beszélgettek, hogy a tervben lévő Galvani, Albertfalvai és Aquincumi híd közül melyik megépítése lenne a legfontosabb. Szó esett arról, hogy a kormány álláspontja szerint a közlekedésfejlesztési célok elérését a Galvani híd megépítése szolgálja a leghatékonyabban, mert összeköti Dél-Pestet, Dél-Budát és Észak-Csepelt, könnyebben, jobban megközelíthetővé teszi ezeket a városrészeket, illetve segíti az itt lévő barnamezős területek revitalizációját.

A hídon mindkét oldalon széles kerékpárút és kényelmes, akadálymentes járda szolgálja majd a közlekedőket, a híd teljes úthálózatának tervezése során kiemelt szempont, hogy a közösségi közlekedést az autós forgalommal egyenrangúként kezelő, biztonságos gyalogos és kerékpáros infrastruktúrával rendelkező úthálózat alakuljon ki, Budapest új, városias környezetű körútja épülhessen meg – hangzott el a pódiumbeszélgetésen.

 

süti beállítások módosítása