Indulhat a Déli pályaudvar és a Nyugati pályaudvar összekötését előkészítő átfogó elemzés - írja a magyarepitok.hu. Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésben jelentette be, hogy vegyes magyar-nemzetközi csapat nyerte el a megvalósíthatósági tanulmány és az előzetes hatástanulmány elkészítésének tervét. A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának posztjából kiderül, a munka során felülvizsgálják a ma a Déli pályaudvarra és a Nyugati pályaudvarra bevezető összes vonalszakasz koncepcióját.
A 18 hónapig tartó, 1,4 milliárdos projektben arra keresnek választ, hogy a kapacitásbővítés érdekében érdemes-e összekötni a Magyarország keleti és nyugati részéből érkező vasútvonalakat Budapest központja alatt.
Az elemzés három részre oszlik. A vasúti infrastruktúra tervezését a magyar Főmterv Zrt. fogja össze és egyben koordinálja is a teljes tanulmány elkészítését.
A menetrendi és hálózati tervek elkészítésére, modellezésére, valamint a vasúti alagútra alapozó menetrendi koncepció összeállítására a svájci SMA & Partnerrel állapodtak meg.
Az építészeti, urbanisztikai, várostervezési munkákat a főbb állomások környezetében - magyar építészirodák mellett - a holland UNStudio vállalta el, amely az új csepeli a Galvani híd tervezésében is részt vesz.