Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Vasúti alagút a Duna alatt? Már készül a hatástanulmány!

tn4-tn4-dunaalag.jpg

Indulhat a Déli pályaudvar és a Nyugati pályaudvar összekötését előkészítő átfogó elemzés - írja a magyarepitok.hu. Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésben jelentette be, hogy vegyes magyar-nemzetközi csapat nyerte el a megvalósíthatósági tanulmány és az előzetes hatástanulmány elkészítésének tervét. A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának posztjából kiderül, a munka során felülvizsgálják a ma a Déli pályaudvarra és a Nyugati pályaudvarra bevezető összes vonalszakasz koncepcióját.

A 18 hónapig tartó, 1,4 milliárdos projektben arra keresnek választ, hogy a kapacitásbővítés érdekében érdemes-e összekötni a Magyarország keleti és nyugati részéből érkező vasútvonalakat Budapest központja alatt.

Az elemzés három részre oszlik. A vasúti infrastruktúra tervezését a magyar Főmterv Zrt. fogja össze és egyben koordinálja is a teljes tanulmány elkészítését.

A menetrendi és hálózati tervek elkészítésére, modellezésére, valamint a vasúti alagútra alapozó menetrendi koncepció összeállítására a svájci SMA & Partnerrel állapodtak meg.

Az építészeti, urbanisztikai, várostervezési munkákat a főbb állomások környezetében - magyar építészirodák mellett - a holland UNStudio vállalta el, amely az új csepeli a Galvani híd tervezésében is részt vesz.

süti beállítások módosítása