Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Egy lépéssel közelebb a kelenföldi intermodális csomópont

166587908_295321005283264_6695984209648496646_o.jpgKiírták a tervezői közbeszerzést Kelenföldön az új őrmezői Volánbusz-állomásra, mellyel az M4-es metró végállomása,a BKK járatai és a kelenföldi MÁV-megálló közvetlen közelében modern létesítmény épül a távolsági buszoknak is. Egyben a közlekedési központ P+R parkolóját is jelentősen kibővítik. Mindezt a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, Vitézy Dávid mai Facebook-posztjából derül ki, ennek alapján számolt be róla testvérlapunk, a magyarepitok.hu is.

A kelenföldi csomópont átfogó továbbfejlesztésének egyik első kulcseleme az új őrmezői buszvégállomás és a P+R kapacitások bővítése.

Ezek a beruházás fő elemei

A legfontosabb elem: az elővárosi Volánbuszok végállomása így új helyre, az Etele térről az őrmezői oldalra kerül. A Volán járatai ide egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyagot elégetve juthatnak el, nem kell az Egérút felé kerülniük.

A helyi buszok többségének már most is Őrmezőn van megállója vagy végállomása, így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett, terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várakozni.

Az új állomáson a kelenföldi csomópontból régóta hiányzó funkciók, szolgáltatások (például nyilvános illemhely, újságos, stb.) pótlására is sor kerül.

A fprojektben mindemellett még

  • a kelenföldi P+R kapacitást 1000 férőhelyről legalább 1500-ra növelik,
  • többszintes parkolóházat terveznek,
  • a kerékpárosok számára kerékpártárolók készülnek,
  • taxidrosztokat
  • és K+R parkolókat (Kiss and Ride, olyan helyszín, ahol csak egy pillanatra állhat meg az autó, amíg az utasok be- és kiszállnak) is létesítenek.

 

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása