csepel.info
Kedden online lakossági fórumot tartott a Budapest Fejlesztési Központ, a MÁV-HÉV és a csepeli önkormányzat, melynek lezárultával most egy szintén online kérdőív kitöltésével szólhatnak hozzá Csepel közösségi közlekedésének jövőjéhez az érdekeltek.
A csepeli HÉV fejlesztésének projektjéről esett szó, melyet a k Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV-HÉV Zrt. irányításával valósul meg. A projekt része annak a hosszú távú tervnek, melyben a déli és északi HÉV hálózatot a jelenlegi metróvonalakkal és egy Duna alatt futó alagúttal összekapcsoló M5-ös metrót alakítanák ki. Legutóbb a Kálvin téri próbafúrások kapcsán közöltünk cikket a projektről.
Ennek a projektnek a része a Csepeli HÉV meghosszabbítása mind a Soroksári út alatt a belvárosi Kálvin térig, mind pedig a szigeten is, ott egy állomással. Ahogyan Vitézy Dávid,a BFK vezérigazgatója írja posztjában: a fejlesztés legfontosabb része, hogy a hévet meghosszabbítják a Boráros tértől föld alatt a Kálvin térig, ezzel a csepeliek átszállás nélkül érhetik el az M3-as és M4-es metrót, valamint a belvárost. Régi ígéretről van szó, már a vonal 1951-es megnyitásakor, sőt, még korábban, amikor a szerelvények még a Közvágóhídtól jártak Csepelre, tervezték már a hosszabbítást. A csepeli vonal a Kvassay híd után megy majd a föld alá, a ráckevei vonallal a Közvágóhídnál fog találkozni, és a szintén felszín alatti Boráros téri új állomás érintése után a 3-as és 4-es metrók alá fog megérkezni a Kálvin térre a készülő tervek szerint
Ugyancsak hosszabb lesz a HÉV Csepelen: egy megállóval, az Erdősor utcáig futnak majd a járművek, újabb utasok számára lehetővé téve a közvetlen eljutást a belvárosba. Ezen kívül a vonalat teljesen felújítják, új megálló épül ott, ahol a tervezett Új Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózatot és villamosvonalat keresztezi a hév, így Újbuda vagy Ferencváros déli része felé is a mostaninál gyorsabban lehet majd utazni Csepelről. Számos további részletet és információkat Vitézy Dávid posztjában olvashatnak az érdeklődők.