Egyel kevesebb amióta átadták az új komáromi Duna-hidat,
de még így is annyi hídépítő projekt van folyamatban Magyarországon, amennyit egy időben valószínűleg soha nem látott a szakma.
A fenti kérdésre megkíséreljük megadni a választ, természetesen csak a nagyobb hídakat beleszámolva, de előre szólunk, hogy a lista nem hivatalos és korántsem biztos, hogy százszázalékos.
Ha a Dunán épülő hidakkal kezdjük,
- akkor délről haladva a mohácsi az első, melynek már megvan az engedélyes terve;
- egy nappal korábban volt hír a paksi híd, mely szerdán elnyerte a kivitelezőjét;
- tőle 100 kilométerre északra újabb híd épül a fővárosban, itt nemrég indult el a társadalmi egyeztetés az úthálózatról;
- a másik fővárosi gigaprojekt is Dél-Pestet és Dél-Budát érinti, a Déli összekötő vasúti híd újjáépítése már a hídelemek beemelésénél tart;
- Nyugat-Magyarországon a komáromi híd egy héttel ezelőtt kiesett ebből a listából, de ott van még a Csallóközt és Szigetközt összekötő újabb szlovák-magyar Duna-híd, amelyhez már megvan a kivitelező;
Ugyanakkor ne felejtsük el a Győrnél a Mosoni-Dunán épülő két hidat:
- egyikük a város belső keleti elkerülőjénél,
- míg a másikuk a 813-as külső elkerülő úton jön létre.
Csak a Duna érintésével hét jelentős projektnél tartunk, de adjuk még hozzá a Tisza folyó fejlesztési híreit:
- az M44-esen az Európában egyedülálló szerkezetű Tisza-híd már javában épül;
- de új Tisza-híd jön létre az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán is,
- ugyanakkor a Felső-Tiszán Tivadarnál kormányhatározat teremtett forrást új híd építésére a régi helyére;
- mindössze 16 kilométerrel arrébb Vásárosnaménynál az M3-as befejező szakasza kap új Tisza-hidat, melynek a napokban derült ki a tervezője;
- illetve a Tisza-túrák egy további klasszikus állomáshelye is érintett, 25 kilométerrel még északabbra Tiszamogyorósnál a leendő Tisza-hídnak már megvan a tervezője.
Csak a legjelentősebb projekteket szemezgetve 12 beruházást számoltunk meg, de hogy miért nem egyszerű a címben feltett kérdés megválaszolása ahhoz még néhány adat:
- számos hídfejlesztési projekt van folyamatban más folyókon, többek közt az Ipolyon (helyreállítandó határhidak), a Zagyván (M4), a Murán (Murakeresztúr), a Rábán (M76) és a Maroson (Magyarcsanád);
- emellett több olyan közúti hidat is emelnek, mely nem folyóhoz kapcsolódik, elég csak az ország egyik legjelentősebb ilyen jellegű projektjét képező vasszentmihályi hídépítésre gondolni, ahol az M8-ason 575 méteres völgyhíd épül.