Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Ilyen jármű még nem volt hazánkban, januárban elindul az első!

rails-4018457_1920.jpg

Jelentős lépéssel haladt előre a Magyarországon elsőként kiépülő tram train hódmezővásárhelyi szakasza. A magyarepitok.hu által részletesen bemutatott projektben hazánkban elsőként épül ki a városi villamosokat a települések közötti vasúttal egyesítő közlekedési eszköz. A beruházás lényege, hogy átszállásmentes utazás jön létre a városon belüli és a városon kívüli állomások között a Szeged-Hódmezővásárhely vonalon.

A tram train szerelvényei a hódmezővásárhelyi hat megálló után a két város között 22 kilométert tesznek meg, majd ezután érkeznek meg Szeged-Rókus megállóhelyre, ahonnan az 1-es villamos vonalán haladnak majd végig a Tisza-parti városban. A beruházás nagyszámú ingázónak könnyebbíti meg a közlekedését, és komoly alternatívája lesz az autós közlekedésnek.

Mindehhez eddig a Strabag és a Belfry kivitelezésében közel 4 kilométernyi villamospálya épült meg Hódmezővásárhelyen, melynek már meg is van a közvetlen összeköttetése az országos vasúthálózattal. A hódmezővásárhelyi villamospálya mellett természetesen a szegedi nagyvasúti és villamospályát összekötő szakaszokat is kiépíti ugyanez a két cég. A projekt teljességéhez a városok közötti pályát is modernizálják, illetve második vágányokat építenek. 

A napokban elkezdték a hódmezővásárhelyi pálya tesztelését a Szegedi Közlekedési Társaság dízel-elektromos üzemű karbantartó villamosával. A tesztelés január végén folytatódik, amikor várhatóan megérkezik a Stadler által gyártott tram-train szerelvények első prototípusa. A 37 méter hosszú, hetventonnás, dízel-elektromos üzemű járművek 216 utast szállíthatnak majd.

A tervek szerint márciusban kezdődik a beruházás műszaki átadása, majd jövő ősszel indulhat el a menetrendszerű közlekedés a két város között.

süti beállítások módosítása