A Deák Ferenc téri metróállomás-komplexum az egyetlen Budapesten, ahol három megálló is található: csak az M4-es metró nem áll meg itt a fővárosi közösségi közlekedés alapjait adó vonalak közül. Most testvérlapunk, a magyarepitok.hu annak kapcsán közöl részletes történelmi visszatekintés és a Deák tér M3-as állomásának jövőjéről összefoglalót, hogy a vonal középső szakaszán (Lehel tér-Nagyvárad tér) az állomások felújításán dolgozó SWIETELSKY Építő Kft. és a beruházó BKV Zrt. jóvoltából bejuthatott a helyszínre és információkat kaphatott a tervekről is.
Ez az az állomás, ahol a Belvárosban is liftaknát tudtak építeni és több, mint 20 méter hosszú alagutat alakítottak ki bányászati módszerekkel. Ez az a földalatti létesítmény, melynek számos szintjén keresztüláramlik a főváros lakossága: a budapestiek többsége legalább havonta megfordul itt, még ha autóval is közlekedik többet, mint tömegközlekedéssel.
Az építkezés történetéről, a jelenlegi kivitelezés érdekességeiről és az állomás letisztult arculatáról a érdeklődő olvasóinknak ezt a cikket javasoljuk.