Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

Ez a budapesti fejlesztés hozza közelebb a varsói szupervonatot

gyorsvasi.jpg

Új vágányt terveznek Kelenföld és Budaörs között a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonalon – derült ki a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) sajtóanyagából.

A fejlesztés az elővárosi vonatok sűrítését, a jövőben pedig a Budapest és Pozsony-Prága/Varsó közötti nagysebességű vasút fővárosi bevezetését is lehetővé teszi.

Utóbbi a négy visegrádi országot köti össze új nyomvonalon, amelyen óránként legalább 250 kilométeres sebességgel kell haladniuk a vonatoknak, de a tervezők kiszámolják a 300, illetve 350 kilométeres sebességhez tartozó paramétereket is.

A most szóban forgó új vágány Kelenföldtől egészen Törökbálint határáig vezet 9 kilométeres hosszúságban. Hosszabb távon a jelenlegi vágányok száma duplázódik, miután távlatilag egy negyedik vágány helyének a tervezését is elvégzik. 

A majdani kapacitásbővítés lehetővé teszi, hogy Biatorbágytól az S10-es és S12-es elővárosi vonatok sűrítésére is sor kerülhessen, így azok a jövőben a jelenlegi 30 perc helyett 15 percenként közlekedhessenek. A sűrítő vonatok a Déli pályaudvar helyett Kelenföldtől a Déli Körvasúton át közlekednek majd Pest felé, és kiszolgálják a következő években épülő Nádorkert, Közvágóhíd és Népliget vasúti megállóhelyeket is. 

A projektben a budaörsi lakótelep közelében egy új vasúti megálló létesítésének vizsgálata is lezajlik. A tervezést a Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányítja majd, a további részleteket ebben a cikkben mutatta be a Magyar Építők híroldala.

süti beállítások módosítása