A Duna Grouphoz tartozó Hódút jelentős szerepet vállalt a múlt héten ünnepélyesen átadott komáromi Duna-híd építkezésében (a Hódút Kft. kiemelt alvállalkozóként dolgozott a Hídépítő Zrt. - Mészáros és. Mészáros Kft. konzorciumban). Most az uniós közbeszerzési értesítőből kiderül: a cégcsoport zászlóshajója,
a Duna Aszfalt Kft. építi meg nemcsak a 946 méter hosszú hidat, hanem a mintegy 25 kilométeres úthálózatot is,
amivel Paks, Kalocsa és a környező települések szervesen bekapcsolódnak az országos gyorsforgalmi hálózatba az M6-os autópályán keresztül.
Az összesen mintegy 91,9 milliárd forintos beruházás során mintegy 26 hónap alatt épül fel a híd, melynek kétoldali ártéri részei acél keresztmetszettel készülnek el, a mederhíd pedig hibrid (beton és acél) szerkezetű lesz.
Ezt az úthálózatot építik ki a híd mellett
A kelet-nyugat irányú 512-es az autópályától halad majd a hídig, majd a Duna keleti oldalán Kalocsáig. Itt elkészül
- 13,2 km egybefüggő 2x1 sávos új közút,
- 2,9 km meglévő útszakasz fejlesztése,
- 3 db új körforgalmi csomópont,
- illetve 2 db meglévő szintbeni csomópontot átépítenek
- és 2 db kezelő úti hídat is építenek, melyek szerkezeti hossza 11,2 m és 13,4 m lesz.
A Duna nyugati partján futó észak-dél irányú 5124-es út a Faluhelypusztánál keresztezi majd az 512-est, a szakasz Gerjent köti össze Pakssal. Itt összesen
- 11,2 km hosszú, 2x1 sávos új közút épül meg,
- 1,5 km meglévő útszakasz építenek át,
- 2 db meglévő szintbeni csomóponot alakítanak át
- és közműkiváltásokat is elvégeznek.