A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) adatai szerint a főváros közelében élőknek mindössze a harmada használja a napi ingázáshoz a tömegközlekedési eszközöket. Ez pedig a folyamatos kiköltözések miatt egyre súlyosabb terhet ró a közutakra, fokozva a dugókat és az úthálózat amortizációját.
A megoldás érdekében a BFK egy átfogó felmérést készített: a fővárosba vezető 11 vasútvonalon, illetve az összes HÉV-vonalon megvizsgálták az agglomerációs állomásokat.
Összesen 108 település 171 helyszínén mérték fel a biciklis és autós parkolási igényeket. Kiderült, hogy sok helyen a pillanatnyi férőhelyszám többszöröse is megtelne.
Mindezek alapján összesen 3000 P+R parkoló és 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a nemrég megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban.
A további részletek kiderülnek a magyarepitok.hu cikkéből.